“Teehetki on rituaali, joka tuo iloa jokaiseen päivään – ja jokainen kupillinen on uusi elämys.”

La Via Del Te perustettiin vuonna 1961, kun tee oli vielä lähes tuntematon konsepti Italiassa. Alfredo Carrai innostui hyvästä teestä ja teen maailmasta. Nuoresta iästään huolimatta hän päätti ottaa haasteen vastaan ja lanseerata lähes tuntemattoman juoman Italian markkinoille. 

Carrai halusi oppia ymmärtämään läpikotaisin tämän maailman toiseksi suosituimman juoman, ja siitä syystä matkaili laajasti etsien parhaita ja harvinaisimpia laatuja sekä huipputuottajia. Alfredon ensimmäiset matkat Kiinaan olivat  kuin elokuvista, täynnä seikkailuja ja kommelluksia hänen etsiessään parhaita valkoisia teelaatuja, Yunnan arvostettua teetä, unohtamatta mutkikkaita Darjeeling-neuvotteluja tai tunnetta kun hän ensimmäistä kertaa pääsi maistamaan Gyokuro-teetä. 

Alfredon uran ja yrityksen huippuhetkiin kuuluu ilo siitä, että hän on päässyt esittelemään teen todellista maailmaa italialaisille, jotka luulivat teen olevan vain teepusseihin pakattua yksitotista juomaa. Carrain ensimmäinen brändin oli nimetään SNAKE (myöhemmin muutettiin muotoon SNAK), ja hän aloitti teen lajittelemisen sen alkuperän mukaan. Ennen pitkää hän kehitti nykyisen brändin La Via del Ten japanilaisen taidemuodon, teeseremonian eli Chandoon/Cha-no-yu’n  kunniaksi.

Edelleen tänä vuonna perheyrityksen täyttäessä 60 vuotta, ja Alfredon lapsien johtaessa kukin yhtä yrityksen sektoria, töitä tehdään samalla intohimolla ja huolellisuudella kuin alkuvuosina. Kaikki asiat tehdään aina laatu edellä, etsien parhaita satoja ja tuottajia, teesekoituksia sekä pakkauksia. 

La Via Del Te haluaa luoda uutta – historiaa ja korkealaatuisia raaka-aineita unohtamatta – hyödyntäen firenzeläisen käsityötaidon perinteitä. La Via Del Ten tuotteita arvostetaan monissa huippuhotelleissa ja resorteissa, gourmet-ruokasektorilla, ravintoloissa ja tavarataloissa niin Italiassa kuin maailmalla.